Google,
Türkiye’nin de dahil olduğu 46 farklı pazarda internet kullanım
alışkanlıklarını ölçtüğü ve karşılaştırdığı Tüketici Barometresi
araştırmasının bu yılki sonuçlarını duyurdu. Kapsadığı ülkelerdeki
internet kullanıcılarının dijital, mobil, video ve alışveriş
alışkanlıkları hakkında içgörüler sağlayan raporda bu yıl Türkiye,
sosyal medya kullanımı konusunda dünyada ilk sırada yer alıyor.
İncelemeye dahil edilen ülkelerin sonuçlarının ayrı ayrı
görüntülenebildiği rapora göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarının
sosyal medya kullanım oranı yüzde 92, dünya genelinde ise bu oran
yaklaşık yüzde 40. Sosyal medya kullanımı konusunda lider olan
Türkiye’yi yüzde 86 ile Arjantin ve yüzde 84 ile Brezilya ve yüzde 83
ile Çin takip ediyor. Aşağıdaki grafik dünya genelinde sosyal medyayı en
çok kullanan ülkeleri gösteriyor.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının büyük çoğunluğu her gün online
oluyor. En yüksek oran yüzde 84 ile 16-24 yaş aralığındaki
kullanıcılara aitken, 25-34 yaş yüzde 77, 35-44 yüzde 62, 45-54 yaş
arası ise yüzde 41 oranında online oluyor. 55 yaş üstündeki internet
kullanıcılarının her gün online olma oranı ise bir önceki gruba göre
artış göstererek yüzde 62’ye ulaşıyor.
Türkiye’deki online nüfusun artışında akıllı telefon
penetrasyonundaki artış da önemli bir etmen. Zira, Türkiye’de 2012
yılında yüzde 14 olan akıllı telefon kullanımı bugüne kadar yaklaşık 3
katına çıkarak yüzde 39’a ulaşmış. Kullanıcıların akıllı telefonlarında
en çok etkileşime geçtikleri aktivite ise fotoğraf. Kullanıcıların yüzde
66’sı fotoğraf için akıllı telefonlarını kullandıklarını söylerken,
müzik diyenlerin oranı yüzde 58 ve oyun diyenlerin oranı ise yüzde 53.
Türkiye’nin internet kullanıcılarının, alışveriş süreçlerine akıllı
telefonlarını dahil etme oranı da dünya ortalamasının üzerinde. Rapora
göre, Türkiye’de alışveriş sürecinin herhangi bir aşamasında araştırma
yapmak için akıllı telefonunu kullananların oranı yüzde 37. Bu oran
ABD’de yüzde 21, Almanya ve İngiltere’de ise yüzde 17. Türkiye’deki bu
süreçte en çok araştırılan kategori ise TV setleri. Onu sinema ve
sigorta takip ediyor. Araştırmaya katılan internet kullanıcılarından son
cep telefonunu internet üzerinden aldığını söyleyenlerin oranı ise
yüzde 32.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 41’i günde en az bir
kere online video izliyor. İzleyicilerin yüzde 77’si videoları bir video
sitesinden veya uygulamasından izliyor.
Araştırmanın genel sonuçlarını burada görebilir, Türkiye sonuçları içinse buraya gidebilirsiniz.
Kaynak : http://webrazzi.com/2014/10/23/google-tuketici-barometresi-2014-sonuclarina-gore-turkiye-sosyal-medya-kullaniminda-dunya-lideri/