Küresel olarak en büyük yorum servislerinden bir tanesi olan Disqus,
geçtiğimiz Nisan ayından bu yana yeni reklam modelleri deniyordu.
Şirket Nisan ayında pilot olarak devreye aldığı yeni gelir
modellerinden bir tanesi olan sponsorlu yorumları resmi olarak devreye
aldığını dün itibariyle duyurdu.
Disqus’ın reklamverenler için yayınladığı bir özellik olan sponsorlu
yorumlar ile reklamverenlerin hergün 3 milyon farklı siteye
ulaşabilecekleri öncelikli olarak belirtilmiş. Disqus ekibinin aktardığı
bilgilere göre yaklaşık olarak 8 aydır deneme aşamasında olan servis
akıllı bir algoritmayla çalışıyor ve reklamverenin yönettiği panelden
belirletiği anahtar kelimeler ve filtreleri göz önünde bulundurarak
Disqus’ın yer aldığı ilgili sitelerde sponsorlu yorum olarak çıkmasını
sağlıyor. Bununla birlikte sponsorlu yorum içerisinde görsel, video gibi
medya türleri destekleniyor.
Disqus’ın üzerinde durduğu bir başka noktada reklamverenlerin üç bin
farklı başlık altında istediklerini filtreleyerek ve daha da
özelleştirerek sponsorlu yorum modelindeki reklamlarını yayınlayabilecek
olmaları. Xaxis ile işbirliği yaparak hayata geçirdiği reklam modelinde
Disqus reklamverenlerden özellikle 2 tane geri dönüş aldığını
belirtmiş. Bunlardan birincisi marka güvenliği ikincisi ise
kullanıcıların sponsorlu yorumlara bıraktıkları kendi yorumları.
Marka güvenliğini ve spam yorumları belirlediği özel 2.500 anahtar
kelime ile büyük ölçüde önlediğini söyleyen Disqus bununla birlikte
normal yorum olarak ya da sponsorlu yorumun altında markayı zedeleyici
yorumları otomatik olarak engellemekle birlikte bunu kontrol ediyor.
Ayrıca markalara yorumları düzenleme ve kontrol etme imkanını belli
sınırlar dahilinde veriyor. Yeni sponsorlu yorumlar ile şirketin
gelirini ne kadar arttıracağınız ve modelin yayıncılar tarafından ne
kadar kabul edileceğini hep birlikte göreceğiz.
http://webrazzi.com/2014/11/04/disqus-sponsorlu-yorumlar/