Facebook karşıtı duruşuyla kısa bir süre öncesine kadar yoğun ilgi gören
sosyal ağ Ello, 5,5 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu. Foundry
Group, Bullet Time Ventures ve FreshTracks Capital’ın katıldığı yatırım
turuyla birlikte Ello, reklamsızlık sözünü de yasal olarak güvence
altına aldı. Şirket bunun için reklam göstermesi ve kullanıcı verilerini
satmasını engelleyecek şekilde bir kamu yararı şirketi haline geldi.
Ello, bir kamu yararı şirketi haline geldiğini üyelerine (ve üye adaylarına) gönderdiği bir e-postada paylaştı. Burada görebileceğiniz
belgeyle resmileşen Ello’nun bu şekilde sınıflandırılması, kar amaçlı
bir kurum olarak çalışırken, kamu yararını koruması şartını beraberinde
getiriyor. Ello’nun adımı kullanıcılarının reklam ve gizlilik
konusundaki şüphelerinin giderilmesinin yanında, ilerleyen dönemde
yatırımcıların olası baskısından da şirketin korunmasını sağlıyor.
Yoğun bir ilgi gören Ello’nun bugün 1 milyondan fazla kullanıcısı
olduğu belirtiliyor.Saatte 40-50 bin yeni üye talebi alan Ello, trafikle
baş edemediği için bir süre önce yeni kayıtları dondurmuştu. Ello’nun
kayıt sırasında bugün 3 milyon kişinin olduğu da notlar
arasında. Yatırımın, Ello’yu hazırlıksız yakalayan bu hızlı büyümeye
cevap vermek için kullanılması planlanıyor. Ello, henüz beta yayınında
ve kullanıcı deneyimi mükemmel olmaktan uzak. Yatırımla birlikte
şirketin ürününde de iyileştirmeler yapması bekleniyor.
İncelemek isterseniz olan Ello burada. Daha detaylı bilgi için Ello ile ilgili ilk incelememiz de burada.
Kaynak : http://webrazzi.com/2014/10/24/facebook-karsiti-sosyal-ag-ello/