5 Eylül 2017 Salı

Akademik Yayın Reklamcılığı


"Akademik Yayın Reklamcılığı"
Şirketler ürünlerini pazarlamak ve daha fazla kişiye ulaştırmak için çeşitli teknikler deniyorlar. Reklam bunlardan bir tanesi. Çeşitli kanallar vasıtası ile ücretli veya ücretsiz olarak ürünün tanıtımı yapılmakta böylece kitlelerin üründen haberdar olması sağlanmaktadır.
Akademi dünyasında ise en temel ürün olan yayınların okunurluğunun ve ulaşılabilirliğinin artması günden güne önem kazanmaktadır. Tozlu raflar arasında kalmış ve erişimi olmayan bilgi faydasızlaşmaktadır. Akademik yayının sunduğu yeniliklerin, literatüre kattığı değerin ve topluma sağladığı faydanın daha geniş kitleler tarafından erişilebilir olması gerekmektedir. Akademik yayınların daha geniş kitlelere ulaşması için yazarlar da çeşitli yöntemlere başvurmaya başladılar. Bunların en başında yayınları sadece yayınlandıkları dergilerde değil aynı zamanda kişisel web sayfalarında da vererek ulaşımı arttırmak geliyor. Burada hem kendi yayınlarını listelemek hem de yayına ulaşılacak adres sayısını arttırmak amaçlanmaktadır. İkinci yöntem ise researchgate, academia vb. web siteleri üzerinde bu konulara ilgili duyan araştırmacıların ulaşımı için ilgili yayını paylaşmak geliyor. Bu platformlarda daha çok araştırmacılar bulunduğundan yayının faydalı olması ve atıf alması daha muhtemel hale gelmektedir. Üçüncü yöntem ise linkedin, twitter ve facebook gibi çok da akademik çalışmalarla alakası olmayan sosyal medya platformlarından yayının kendisinin veya bağlantısının paylaşılması şeklinde olmaktadır. Bunlar gibi daha bir çok yöntem uygulanarak yayınların erişiminin arttırılması amaçlanıyor. Bundan yıllar önce web sitelerinin arama motorlarında daha ön sıralarda çıkması ve daha erişilebilir hale gelmesi için ortaya atılan Search Engine Optimization (SEO) yöntemleri gibi "Akademik Yayın Erişilebilirlik Optimizasyonu" yöntemleri de geliştirilmeye başlandı. Literatürde bu kavram şu an varmı bilmiyorum ama gelecek dönemde bu kavramın farklı adlarda da olsa Akademik camianın hayatında olacağı kesin...

Ömer AYDIN - 05/09/2017 21:34:00 İzmir Türkiye

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *