25 Mart 2017 Cumartesi

Philips LCD Tv 42PFL4604 Kapanıp Açılmama Sorunu ve Çözümü

Merhaba, 
Teknosadan 2012 yılında satın aldığım Philips marka 42PFL4606 model LCD televizyonumu salonda oturmadığımızdan ve oturma odamızda 32 inç LG marka LED Tv bulunması nedeni ile yaklaşık 2 senedir hiç kullanmıyorduk. Kısa süre önce kalabalık bir misafir grubu geldiğinde salonumuzda oturma durumu olunca TV yi açmayı denedim. Televizyon yaklaşık 5 dk felan sorunsuz çalıştı sonrasında ise aniden kapandı. Kumanda etkisiz ekran karanlık, ses, görüntü hiçbir şey yok. Elektriği söküp takınca tekrar görüntü geldi fakat bu sefer çok daha kısa sürede kapandı. Bir daha baktım daha da kısa sürede kapandı. Sonra uğraşmadan bozuldu diyerek TV kapattım. Misafirlerimizi de gönderdikten sonra o geceyi geçirdik. Bu olay sonrası Philips servisini aradım. Malum garanti süresi bitmiş bir televizyon bizimkisi. Servis yetkilisi bayana durumu telefonda izah ettim. Kendisi de kartın bozulduğunu ve 400-600 TL arası bir masrafın olabileceğini bana iletti. Telefvizyonu 1200 TL civarına aldığım düşünülünce bu para ciddi bir rakam diye düşündüm ve aklımdan TV tamir ettirmemek geçti. O şekilde bıraktım ve arkasını aramadım. Ta ki üç gün önceye kadar. Eşim ve çocuğumu tatile göndermiştim. Onlarında yokluğunda sanırım bir şeyle meşgul olmadığım bir zamanda bilgisayarı bağlayıp hdmi ile görüntü aktarsam çalışır mı diye denemek istedim. Tabii ki denedim yine aynı sorun devam ediyordu. Açtım internetten ingilizce ve türkçe araştırdım. Birkaç yerde TV nin güç kartında yer alan bir entegrenin ısındığını ve bunun değiştirildiğinde bu sorunun ortadan kalktığını yazmışlar. Bu beni heveslendirdi ve aldım TV yi mutfaktaki yemek masamızı boşaltarak üzerine yüz üstü yatırdım. Tornavida takımlarımı ve gerekli diğer teçhizatı alarak başladım TV nin vidalarını açmaya. Arkadaki kapak kalkınca karşıma iki adet kart çıktı. Bunlardan elektrik girişinin olduğu kısım güç devresi idi. Burada incelerken gözüme bir entegre takıldı. TV elektrik vererek tekrar kapanmasını sağladım. Ardından hemen elektrik kablosunu sökerek bu entegreye dokundum. Entegre aşırı ısınmıştı. Sorunlu entegrenin bu olabileceğine kanaat getirdim. Üzerindeki yazılar çok küçük olduğundan gözle görülemiyordu. Cep telefonunun fotoğraf çekme özelliği ile yakınlaştırıp fotoğrafladım. Kartın üzerindeki kısımda IC905 bu entegre TOP264VG idi. Hemen internete girdim ve Türkiye de bunun bulunup bulunmadığına baktım. Birkaç sitede ne mutlu ki satışı vardı. Bunlardan Karaköy Elektronik (https://karakoyelektronik.com) sitesini seçtim ve havale yöntemi ile entegrede 2 adet satın aldım. Kargo dahil bana maliyeti 20 TL civarı oldu. TV o şekilde bıraktım ve ertesi gün işyerime gittim. Öğleden sonra entegreler elime ulaşmıştı. Burada hızlı ve kaliteli hizmetlerinden dolayı Karaköy Elektroniğe teşekkür ederim. Gelen ürün aynı koda sahipti fakat bir gariplik vardı. Gelen üründe 11 bacak var iken benim TV üzerindeki entegrede 12 bacak vardı. İnternetten araştırdım ve Karaköy Elektronikte Tolga bey ile görüştüm. Ulaştığımız son kanı o bacağın boşta olduğu idi. Ben TV deki kartı o ana kadar yerinden sökmediğimden arkasına bakmamıştım. Akşam olup eve gelince ilk işim kartı yerinden sökmek oldu. Arkasından bakınca cidden o tek bacağın boşta olduğunu fark ettim ve bir oh çektim. Sonrasında aldım elime havya ve lehim malzemelerimi. Tek tek mevcut entegrenin bacaklarındakı lehimleri temizledim ve yerinden dikkatlice söktüm. Ardından satın aldığım iki adet entegreden birisini yerine yerleştirdim ve dikkatlice lehimlerini yaptım. Bir birine temas etmeyecek şekilde temiz bir çalışma yaptıktan sonra kartı yerine taktım. Elektrik kablosunu takmadan odadan çıktım ve kabloyu aynı odada olmayacak şekilde kendimi de güvenceye alarak elektriğe taktım. Baktım ki patlama sesi yok mutfağa geri dönerek Televziyonun durumuna baktım. TV açılmıştı bir süre bu şekilde beklettim. Baktım ki 10 dk felan kapanmadı. Elektrikten söktüm. Söker sökmez ilgili entegreye dokundum. Herhangi bir ısınma olmamıştı. Bu işin olduğuna kanaat getirdim. Kartı kapakları vb. herşeyi viadalayarak TV eski haline getirdim. Bu işlem sonrası TV açıp yaklaşık 30 dk sadece film izledim bir sorun çıkmadı. Anlayacağınız problem gitmişti. Neden o entegre ısınıyordu bilmiyorum ama değişince sorunu halletmiş oldum. TV tekrar salonumuzdaki ünitesine yerleştirdim. Böylece ortalama 500 TL civarındaki bir sorunu 20 TL halletmiş oldum. Aşağıdaki ilgili kart ve entegrenin fotoğrafları mevcut. Sizlerde bu işlemi yapabilirsiniz fakat unutmayın ki bu iş ciddi tehlikeleri bünyesinde barındırıyor. Benim bu konuda mühendislik ormasyonuna sahip olduğumda göz önünde bulundurulmalı. Hiçbir elektrik elekktronik deneyimi, eğitimi ve bilgisi olmayanların yani bu konuda amatörlerin işlem yapması hiç doğru olmaz. Bir elektronik ustasından yardım almak daha doğru olacaktır. Bu sorun ile yüz yüze olan arkadaşlar için faydalı olmasını dilerim. Saygılar...

PHILIPS 42PFL4606 model LCD TV 715G4546-P02-H02-003E Güç devresi Kartı
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-7yzISRQtN6ZxJjvascVbzjIcu3-B95e9eLrzV3m12-pkGaN1uswXMp4JecQw9hKXdkhskgtNBX6bUdSbRkay1PP9EUlfy2ZRl233t5c1LOZX3wl9VZxSRxIFo7xo4NXpfLT5M0VTyB3v/s1600/20170322_215842.jpg 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEja4yIWm5mD3nDgLsNtRFkQD_XOHL_M4-aiNTcj6vb17ZJAJSqIt3NRqpuE5l7gXPCLU0iIxCBPJckVvdVIp22_ywvhKxM3pzag8qQD3v2uFLWkjlgYCIFRSE714TRUplMIMZdEi3kuVrJx/s1600/20170322_215859.jpg 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIxFk236pJkprbQ2yBaygnKV8GkkDOJGSQ-21rxBozv0ycHoxTL3ygMENUGvVFCgK697IyAxKT38j8hm-z-FAF6RfyLEsoGFVaG14PJs4k4F5s7KB_HFbBMfae1VpWCvWLlLHXOOn4IB3X/s1600/20170322_225209.jpg 

Karaköy Elektronik Sitesinden Satın aldığım TOP264VG 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7v6g33xXbS05NW-D8wrD1_T29pqrIsXp6XIZuAgKv28F3CGawYHI2WY0fkFNEn9viMYtVH3GH5xkpdeKrhw992CvvmyQxzYnTBz5-Ckj8ahuaiN4xdp01Gfs9yUY6NnK_7HlCkzmrY8uv/s1600/top264vg.jpg

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *