ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi, Tesla'nın insansız sürüş özelliğine sahip otomobili Model S'in ilk kez karıştığı ölümlü trafik kazası sonrası soruşturma başlattı.
Tesla Motor'un blog'unda "trajik kaza" başlığıyla duyurulan olayda, bölünmüş yolda ilerleyen Tesla S'in sürücüsünün ve "otopilot"unun
aydınlık gökyüzü nedeniyle önde seyreden traktör römorkunu
algılayamadığı için meydana gelen kazada şoför hayatını kaybetti.
Römorkun yüksek olması nedeniyle traktörün altına giren otomobilin sürücüsü, ön camdan gelen darbe nedeniyle yaşamını yitirdi.
"İNSAN FAKTÖRÜ ORTADAN KALKMIŞ DEĞİL"
Tesla, "yarı bağımsız" otopilot sisteminin sürücüden tüm sorumluluğu
almadığını vurgularken, sistem aktif edilmeden önce şoförün bu uyarıyı
dikkate alması gerektiğine dikkat çekiyor. Yani sürücülerin "otopilot"
modu aktifken uyumak, yoldan dikkati tamamen ayırmak gibi eylemlerden
kaçınması gerekiyor.
Tesla CEO'su Elon Musk, Mashable'a attığı mail ile duruma açıklık getirirken, otopilot sisteminin tıpkı uçaklardaki gibi çalıştığına vurgu yapıyor.
Sistemin sürücünün yükünü hafifletmek ve güvenliği artırmak için
geliştirildiğini ifade eden Musk, insan görüşünün yine de gerekli olduğu
söylüyor. Tesla CEO'su, sisteme bu yüzden uçaklarda kullanılan "Otopilot" ismini verdiklerini de belirtiyor.
"OTOPİLOT"UN GELECEĞİ TEHLİKEYE GİREBİLİR
Yaşanan bu trajik olay, "bağımsız" ve "yarı bağımsız" sürüş
sistemlerine sahip otomobil üreticilerini ve tüketicilerini de endişeye
itti. Yaşanan olay, daha büyük ve farklı olayların da yaşanıp
yaşanmayacağı sorularını da beraberinde getirdi.
Kaza sonrası sisteme olan güvenin azalma ihtimali, "kendi kendine
sürüş" özelliğine sahip otomobillerin geleceğini nasıl etkileyeceğini de
merak ettirdi.